Το νέο επιθετικό ελικόπτερο των Αμερικανών πεζοναυτών AH-1Z Cobra εγκρίθηκε για την επιχειρησιακή του ένταξη μετά τις δοκιμές που ολοκληρώθηκαν μέσα στο Φεβρουάριο και μετά από σημαντικές καθυστερήσεις.
Οι πρώτες δοκιμές δομικής αντοχής του νέου αεροσκάφους είχαν ξεκινήσει από τον Απρίλιο του 2000 ενώ μόλις το 2007 παραδόθηκαν τα πρώτα αεροσκάφη παραγωγής στους πεζοναύτες για δοκιμές. Οι δοκιμές καθυστέρησαν για περίπου τρία χρόνια καθώς παρατηρήθηκαν κατ' επανάληψη προβλήματα στην αξιοπιστία των υποσυστημάτων.
Τα νέα Cobra θα έχουν δομική διάρκεια ζωής της 10,000 ώρες, καινούριο ρότορα, σύστημα μετάδοσης, σύστημα προσγείωσης και επανασχεδιασμένους πυλώνες-φορείς οπλισμού.
Η τελευταία έκδοση του Cobra φέρει δύο κινητήρες της General Electric (T700-GE-401) που προσφέρουν μεγαλύτερη ισχύ και αυξάνουν το φερόμενο οπλικό φορτίο.
Το αεροσκάφος έχει υποστεί ριζικό εκσυγχρονισμό του ηλεκτρονικού και ηλεκτρο-οπτικού πακέτου. Ο πιλότος θα έχει στη διάθεσή του πέρα από τα συστήματα επικοινωνιών (VHF-UHF της Rockwell Collins) απεικόνιση κινούμενου ψηφιακού χάρτη αλλά και σύστημα σκόπευσης επί κάσκας της Northrop Grumman. Επιπλέον, το Cobra είναι εξοπλισμένο με το ηλεκτρο-οπτικό πακέτο της Lockheed Martin AN/AAQ-30 Hawkeye XR το οποίο συνδυάζει σύστημα σκόπευσης υπερύθρων τρίτης γενιάς, FLIR, έγχρωμη κάμερα TV, αποστασιόμετρο laser και καταδείκτη. Το αεροσκάφος θα φέρει βέβαια σύστημα αυτοπροστασίας με προειδοποίησης καταύγασης ραντάρ AN/APR-39B(V)2 και laser AN/AVR-2A, ειδοποίηση επερχόμενου πυραύλου AN/AAR-47(V)2 κι εκτοξευτή φωτοβολίδων και αεροφύλλων.
Το νέο Cobra θα εξοπλίζεται με 16 TOW ή Hellfire (ή συνδυασμό των δύο), και δύο AIM-9L Sidewinder ή AGM-112A Sidearm.
131 μονάδες Cobra της έκδοσης W θα αναβαθμιστούν στην έκδοση Z ενώ οι πεζοναύτες θα προμηθευτούν και 58 καινούριες πλατφόρμες. Η πλήρης επιχειρησιακή αξιοποίηση (η οποία θα περιλαμβάνει και την πλήρη γραμμή υποστήριξης των ελικοπτέρων) αναμένεται το 2020. Μέχρι τότε οι πεζοναύτες θα ξεκινήσουν τους περαιτέρω ελέγχους αλλά και την εκπαίδευση στο νέο σύστημα.
Οι πρώτες δοκιμές δομικής αντοχής του νέου αεροσκάφους είχαν ξεκινήσει από τον Απρίλιο του 2000 ενώ μόλις το 2007 παραδόθηκαν τα πρώτα αεροσκάφη παραγωγής στους πεζοναύτες για δοκιμές. Οι δοκιμές καθυστέρησαν για περίπου τρία χρόνια καθώς παρατηρήθηκαν κατ' επανάληψη προβλήματα στην αξιοπιστία των υποσυστημάτων.
Τα νέα Cobra θα έχουν δομική διάρκεια ζωής της 10,000 ώρες, καινούριο ρότορα, σύστημα μετάδοσης, σύστημα προσγείωσης και επανασχεδιασμένους πυλώνες-φορείς οπλισμού.
Η τελευταία έκδοση του Cobra φέρει δύο κινητήρες της General Electric (T700-GE-401) που προσφέρουν μεγαλύτερη ισχύ και αυξάνουν το φερόμενο οπλικό φορτίο.
Το αεροσκάφος έχει υποστεί ριζικό εκσυγχρονισμό του ηλεκτρονικού και ηλεκτρο-οπτικού πακέτου. Ο πιλότος θα έχει στη διάθεσή του πέρα από τα συστήματα επικοινωνιών (VHF-UHF της Rockwell Collins) απεικόνιση κινούμενου ψηφιακού χάρτη αλλά και σύστημα σκόπευσης επί κάσκας της Northrop Grumman. Επιπλέον, το Cobra είναι εξοπλισμένο με το ηλεκτρο-οπτικό πακέτο της Lockheed Martin AN/AAQ-30 Hawkeye XR το οποίο συνδυάζει σύστημα σκόπευσης υπερύθρων τρίτης γενιάς, FLIR, έγχρωμη κάμερα TV, αποστασιόμετρο laser και καταδείκτη. Το αεροσκάφος θα φέρει βέβαια σύστημα αυτοπροστασίας με προειδοποίησης καταύγασης ραντάρ AN/APR-39B(V)2 και laser AN/AVR-2A, ειδοποίηση επερχόμενου πυραύλου AN/AAR-47(V)2 κι εκτοξευτή φωτοβολίδων και αεροφύλλων.
Το νέο Cobra θα εξοπλίζεται με 16 TOW ή Hellfire (ή συνδυασμό των δύο), και δύο AIM-9L Sidewinder ή AGM-112A Sidearm.
131 μονάδες Cobra της έκδοσης W θα αναβαθμιστούν στην έκδοση Z ενώ οι πεζοναύτες θα προμηθευτούν και 58 καινούριες πλατφόρμες. Η πλήρης επιχειρησιακή αξιοποίηση (η οποία θα περιλαμβάνει και την πλήρη γραμμή υποστήριξης των ελικοπτέρων) αναμένεται το 2020. Μέχρι τότε οι πεζοναύτες θα ξεκινήσουν τους περαιτέρω ελέγχους αλλά και την εκπαίδευση στο νέο σύστημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου