Με πληροφορίες της τελευταίας στιγμής έγινε γνωστό ότι τελικά (προς ευτυχία του κάθε λομπίστα στη Ουάσινγκτον και προς απογοήτευση των περισσότερων αμυντικών αναλυτών) η Boeing κέρδισε το συμβόλαιο για το ιπτάμενο τάνκερ της Αμερικανικής αεροπορίας KC-X!
Η επόμενη γενιά ιπτάμενων τάνκερ θα προκύψει μέσα από ένα συμβόλαιο 35 δισεκατομμυρίων δολαρίων το οποίο υπολογίζεται ότι θα προσφέρει 11,000 χιλιάδες θέσεις εργασίας για την πολιτεία της Ουάσινγκτον.
Η Boeing είχε κερδίσει το ίδιο συμβόλαιο και το 2001, παίζοντας το παιχνίδι χωρίς αντίπαλο, αλλά το συμβόλαιο τελικά ακυρώθηκε έπειτα από βάσιμες κατηγορίες διαφθοράς! Από εκεί και ύστερα στο παιχνίδι εισήλθαν και οι Northrop Grumman με την EADS οι οποίες και πλασαρίστηκαν ως φαβορί για το νέο ιπτάμενο τάνκερ, μέχρι και σήμερα.
Πριν λίγα λεπτά έγινε γνωστό ότι το νέο ιπτάμενο τάνκερ των ΗΠΑ θα κατασκευάσει τελικά η Boeing οι οποία φέρεται να έχει δαπανήσει έως και 17.8 εκατομμύρια δολάρια σε λόμπινγκ, έναντι της EADS η οποία εξασφάλισε επιρροή "αντίστοιχη" των 3.2 εκατομμυρίων δολαρίων που δαπάνησε.
Αναμφισβήτητα, η υπόθεση του KC-X αποτελεί και μια περίπτωση προστατευτικής πολιτικής, δεδομένου ότι η επικέντρωση της παραγωγής στο εσωτερικό φέρεται να αποτέλεσε σημαντικό μοχλό πίεσης για την πολιτική ηγεσία. Το Αμερικανικό Πεντάγωνο έχει στο ενεργητικό του πληθώρα συμβολαίων τα οποία δόθηκαν σε εταιρίες του εξωτερικού. Σε καμία όμως περίπτωση προστιθέμενη αξία τέτοιου μεγέθους δεν δόθηκε σε ξένη χώρα.
Ήταν επομένως εύλογο ότι η επιλογή που οι περισσότεροι αμυντικοί αναλυτές θεωρούσαν φυσιολογική (EADS - Northrop Grumman) δεν θα ήταν το ίδιο συμφέρουσα ή και πολιτικά ευσταθής για τους πολιτικούς της Ουάσινγκτον.
Η επόμενη γενιά ιπτάμενων τάνκερ θα προκύψει μέσα από ένα συμβόλαιο 35 δισεκατομμυρίων δολαρίων το οποίο υπολογίζεται ότι θα προσφέρει 11,000 χιλιάδες θέσεις εργασίας για την πολιτεία της Ουάσινγκτον.
Η Boeing είχε κερδίσει το ίδιο συμβόλαιο και το 2001, παίζοντας το παιχνίδι χωρίς αντίπαλο, αλλά το συμβόλαιο τελικά ακυρώθηκε έπειτα από βάσιμες κατηγορίες διαφθοράς! Από εκεί και ύστερα στο παιχνίδι εισήλθαν και οι Northrop Grumman με την EADS οι οποίες και πλασαρίστηκαν ως φαβορί για το νέο ιπτάμενο τάνκερ, μέχρι και σήμερα.
Πριν λίγα λεπτά έγινε γνωστό ότι το νέο ιπτάμενο τάνκερ των ΗΠΑ θα κατασκευάσει τελικά η Boeing οι οποία φέρεται να έχει δαπανήσει έως και 17.8 εκατομμύρια δολάρια σε λόμπινγκ, έναντι της EADS η οποία εξασφάλισε επιρροή "αντίστοιχη" των 3.2 εκατομμυρίων δολαρίων που δαπάνησε.
Αναμφισβήτητα, η υπόθεση του KC-X αποτελεί και μια περίπτωση προστατευτικής πολιτικής, δεδομένου ότι η επικέντρωση της παραγωγής στο εσωτερικό φέρεται να αποτέλεσε σημαντικό μοχλό πίεσης για την πολιτική ηγεσία. Το Αμερικανικό Πεντάγωνο έχει στο ενεργητικό του πληθώρα συμβολαίων τα οποία δόθηκαν σε εταιρίες του εξωτερικού. Σε καμία όμως περίπτωση προστιθέμενη αξία τέτοιου μεγέθους δεν δόθηκε σε ξένη χώρα.
Ήταν επομένως εύλογο ότι η επιλογή που οι περισσότεροι αμυντικοί αναλυτές θεωρούσαν φυσιολογική (EADS - Northrop Grumman) δεν θα ήταν το ίδιο συμφέρουσα ή και πολιτικά ευσταθής για τους πολιτικούς της Ουάσινγκτον.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου